Saturday, March 14, 2009

ujian dari-Nya


ADUH SAKITNYER....

Hatiku baru tenang dari satu godaan yang amat teruk.. muncul seseorang yang tidak di duga. Keayuan wajahnya buat aku tertarik.... aku jadi gila bayang... aku luahkan segala perasaanku kepadanya.. maka wujudlah bibit sayang.. walaupun banyak yang berbeza antara kami namun pujuk rayu dan kelembutanya buat aku terbang di awangan....

entah la... aku khayal....

Namun petunjuk dari ilahi aku di sedarkan dari mimpi.. rupanya ada kaca yang sedang mencengkam hatiku ini, oh tuhan.... tabahkan la hatiku..... Aku bersyukur kerana aku diberi hidayah tapi aku sedih kerana kaca itu bukan sekadar mencengkam malah beracun... bisanya boleh merosakkan hati malah boleh menerakakan hidup seseorang..

Entah la... aku keliru...

Apa yang dicari dalam hidup ini?? Duit?? takkan pernah cukup.... Allah dah bagi segala-galanya bersyukurla... tapi kenapa perlu sampai menjual maruah.. harga diri.. kehormatan semata-mata 20 K dalam masa setengah bulan bersama VVIP.. yea... aku masih hingus dan bodoh bagi dia.. tapi dia silap.. aku bukan lelaki lain yang boleh dia mainkan... boleh butakan hatinya kerana dia..

ENTAH LA... pergilah...

Aku tahu dia mempunyai dunia yang berbeza.. pergilah selagi kau mampu.. carilah apa yanag kau mahu dalam hidup ini.. kautlah segala-galanya tapi bukan aku.. budak hingus dan bodoh.. ucapku salam sejahtera ke atas mu... bertaubatlah.. nasuha la diri mu selagi belum terlambat dan pintu taubat masih terbuka.. tanggalkanlah apa yang kau pakai.. tinggalkanlah apa yang kau amalkan.. redha la atas segala pemberian tuhan..renungkanlan..

Mungkin hadirku mengubah dirimu.. mugkin hadirku menyedarkan dirimu dan mungkin hadirku hanya satu mainan buatmu... terima kasih atas segala-galanya...

Fikirkan la...

I_T_N.....

No comments:

Post a Comment